Dag 15 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Zo het is hier zondagavond 20.45 en in Nederland 6 uur later. Daar liggen ze al lekker op 1 oor als ze slim zijn.
Gisteren naar Atlantic City geweest met de trein. Het is dat ik echt met mijn derriere in het zand wilde zitten, maar anders had ik het er wellicht niet voor over gehad. 09.30 van huis weg, 10 uur trein naar 30th street en daar een uur wachten op de trein naar Atlantic City. Die reis duurde weer 1,5 uur. Onderweg dommelde ik een beetje weg (stoer he; ik weet een beetje de weg, dus dan kan je een beetje dommelen) en ineens schrok ik wakker; ik meende dat iemand wat in het Nederlands zei! Ik kon het niet in een keer verstaan, dus ik luisterde nog even en ja hoor. Voor mij werd Vlaams gesproken. Toen heb ik ze maar even gegroet. Vakantiegangers uit België op bezoek bij vrienden. Leuk even zo' n Nederlands/Vlaams gesprekje.
Toen ik van het Atlantic City station naar het strand wilde, wist ik niet waar dat was. Ik stapte in een shuttle omdat iedereen dat deed en vroeg of deze ook naar het strand ging. Dat was zo. Bus was vol, dus achterin staan. Toch wat onzeker over waar ik terecht zou komen, vroeg ik aan een oudere heer het volgende:
G: Bent u bekend in Atlantic City?
man: Ja, ik kom uit Philadelphia
G:Ja, ik ook, maar hier ken ik het niet en ik wil naar het dichtstbijzijnde strand
man; (kijkt me ongelovig aan) Ik was hier rechter en mijn vader was hier een bekende politicus!!
G: Oh, wow (had ik dat aan zijn postuur of gezicht moeten zien dan??)
man; naar welk casino wilt u toe?
G: ik wil niet naar een casino, maar naar het strand (ik dacht toen al; laat maar)
man; oh dan moet u hier uitstappen en onder het casino doorlopen. Ik ga naar het Caesarcasino (brede grijns op zijn gezicht)
G: dank u wel en een fijne dag
Dit was letterlijk het gesprek. Ik moet nonverbaal toch iets hebben laten zien van mijn verbazing, want een dame links van mij gaf mij een knipoog toen ik de bus uitging. Achteraf moet ik er zo om lachen, om dit gedrag.
Dus Mw. lag 14.00 uur op het strand. Het was echt heerlijk weer; niet te heet, niet te vochtig. (dat komt a.s week weer). Het was een druk strand met een lange boulevard met casino' s, hotels en eetgelegenheden. De hotels waren echt wolkenkrabber. Op het strand hadden ze een bar gemaakt waar precies 1481 mensen mochten komen. Je gelooft het niet, maar er stond een wachtrij voor de ingang. Er werd nog een podium gebouwd voor een concert. Het geheel gaf mij het gevoel dat ik op iets was wat het midden hield tussen Lowlands en de kermis. Volgens mij rook ik ook wiet...
Oké het strand haalt het niet bij het strand van Corsica of het Jandiastrand op Fuerteventura, maar toch was het even lekker. Gauw nog even gezwommen, maar je mocht niet ver de zee in van de badmeesters. Er was een bepaalde gevaarlijke stroming gaande. Hierna nog even gewinkeld; het was uitverkoop. Nee, geen nieuwe schoenen gekocht, maar alleen maar omdat mijn koffer al vol zat toen ik hierheen ging ;-|
S' avonds om 21.00 uur stapte ik vermoeid, verbrand en voldaan het appartement weer in. Te moe om mijn verliefde huisgenote aan te horen, dus ik ben op tijd naar bed gegaan. Morgen gaat ze op bezoek bij de ouders van haar Amerikaanse vriendje en ik zag de bui al hangen. Wat moet ik doen, wat zal ik aantrekken, hoe zullen ze zijn etc. Oh ja, als dit tot een huwelijk leidt, hebben een bruiloft in Spanje of Amerika, Dinand.....;-)))

• 17 Augustus 2015 - 07:19

Theresa:

Goeiemorgen Gijsbertha,

Het lijkt of ik verzeild ben geraakt in een half avonturenboek/half doktersroman :-)
    Geweldig om s'ochtends bij mijn ontbijt met jouw blog te beginnen.
    Stoer van jou dat je ook veel dingen gewoon in de eentje onderneemt; 4,5 uur onderweg om op het strand te liggen in een onbekende stad. Chapeau hoor!
    Ik wens je een goede, veillige, leerzame werkweek toe en ik blijf je volgen hoor!

Groetjes,
    Theresa

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015