Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Weymouth, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Weymouth, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

30 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Weymouth

Zo, dit wordt mijn een na laatste blog voor deze reis. Het is nu zondagmiddag en weer prachtig weer.
Net even Dinand kunnen bellen. Het tijdsverschil blijft lastig met het plannen van contact vis de telefoon. Slaapt hij nu, waar werkt hij op dit moment etc.
Gistermorgen ben ik om 07.30 met een collega naar een park vertrokken voor een pittige wandeling. Ze bewonderen mijn leren korte laarsjes allemaal om de kwaliteit. Zij lopen vooral op sportschoenen. We kwamen weer in het Fairmountpark terecht, waar ik al een keer geweest was. Nou is een park hier echt anders dan in Nederland. Het zijn hele bossen met heuvels en uitspanningen hier en daar. Mijn collega heeft erge last van zijn rug na een val van grote hoogte toen hij jonger was. Met zijn rug zou ik w.s. niet van die wandelingen kunnen doen. Na 1,5 uur geklommen en gewandeld te hebben op weg naar het strand in New Jersey. Dat is dat is dan toch weer 3 uur rijden.... Tussenstop gemaakt bij zijn huis in Lindenwold. Een leuk vrijstaand, grotendeels houten huis met basement. Dat is toch wel iets leuks. Daar kan je van alles mee doen. Nu hebben Nederlanders dat ook wel eens, maar toch veel minder dan hier. In dit huis was het mijn collega' s "mancave" . Dat wordt ook hip in Nederland!
Nog 2 uur gereden naar het strand. Hij wilde me een stuk strand laten zien, waar je op tijd moest zijn, anders was de parkeerplaats vol en werd je niet meer toegelaten. Helaas waren we net te laat, maar er zijn daar stranden genoeg (Long beach Island). Je betaalt daar toegang tot het strand en niet voor het parkeren. Grote brede stranden met veel strandwachten zoals in het bekende tv programma van een paar jaar geleden. Baywatch heette dat geloof ik. We mochten zwemmen, maar weer niet ver de zee i n. ivm de ripcurls. Als je daar in raakt, kun je niet anders dan evenwijdig aan de kustlijn mee zwemmen en hopen dat je ergens uit zo' n ripcurl gegooid wordt. Recht naar het strand toezwemmen lukt dan niet meer. De strandwachten letten erg goed op. Er waren veel gezinnen met kleine kinderen.
Na het zwemmen en zonnen vertrokken we om 15.15 naar een baseballgame in Camden. Ik wilde graag een wedstrijd zien van football, maar die tickets waren achterlijk duur voor een slechte plek. Ik heb de Riversharks uit Camden zien spelen tegen de Skeeters uit Texas. Het grappige is dat ik bijna dagelijks met de trein over dit veld ben gekomen. De spoorbrug loopt daar langs. Het was een echte familie aangelegenheid. Veel kinderen die ook nog werden beziggehouden met een draaimolen, een klimwand en springkussens. De baseballen vlogen je om de oren en het was een sport om er een te pakken te krijgen voor de kinderen. Tussendoor werden er grappige dingen gedaan met sumoworstelaars (geen echte), een als rivershark verklede persoon kwam het veld op, een jarige werd in het zonnetje gezet, een spelletje tussendoor (tegen betaling) en er werden t-shirts het publiek in gegooid van de sponsorende firma. En je raadt het al; Michael, mijn gastheer voor die dag, ving er 1 voor mij. Nog grappiger; het ziekenhuis waar ik stage liep was de sponsor!
Maat XL, dus hij wordt voor Dinand.
Verder was er veel suikerspin, cola, patat en bier. De maten van de bekers hier; unbelievable. Zie een foto daarvan.
Wij dronken bier en wijn. Weer uit een plastic verpakking. Ik ga mijn leven beteren wat dat betreft!
Ik had niet zo goed door wie er nu gewonnen heeft. Vroeger op de middelbare school speelden wij ook baseball, maar ik had het idee dat wij veel meer aan het rennen waren dan zij dat hier deden.
Opmerking van Michael; dan sloegen jullie zeker raak.....hilarisch.
Hierna zijn we naar het centrum van Philadelphia gegaan om te eten. Het werd Buddakon, een fancy restaurant waar je enigszins netjes gekleed voor moest zijn. We hadden niet gereserveerd, omdat we na 20.30 uur kwamen. We moesten even wachten, want het is een populair restaurant. Qua inrichting was het minimalistisch en strak ingericht met zwart, grijs en paars-roze. Een levensgrote te slanke boeddha in de muur en dat was het. En vooral heel sfeervol verlicht. (vertaling; te donker om je menukaart goed te lezen). Ik kreeg er een Carry Bradshaw gevoel bij ;-))
Maar het eten was heerlijk! Bediening allervriendelijkst. Om 24.00 uur was ik thuis. Moe maar voldaan en teveel gedachten en overwegingen om hier op te schrijven. En sommige zaken zijn niet voor een openbaar blog geschikt.
Vanochtend naar de Lutherse kerk voor de laatste keer. De assistent-vicar nam afscheid. Op naar zijn volgende stage in een volgende kerk voor 2 jaar. Aardige en slimme man trouwens.
Zelf heb ik afscheid genomen van Linda en Bill en Nicole en Marsha.
Daarna naar Michael' s Diner voor mijn lunch. Het was erg druk en je moet dan wachten tot je een tafel toegewezen krijgt. Er waren veel reserveringen. Het eten is er goed, maar altijd teveel. Gelukkig is het hier echt heel normaal als je vraagt of ze de rest in kunnen pakken.
Nu aan het bloggen en dan de koffer weer inpakken. De tijd is omgevlogen. Mijn enige angst toen ik ging, was dat ik heimwee zou krijgen. Dat heb ik 2 keer meegemaakt. Een keer op een terras in Parijs. Dinand wilde perse de kinderen bellen en ik zei nog; doe maar niet... en ja hoor;brullen. Zo genant. En een keer in Albanie waar ik met mijn toen 7 jarige zoon Stefan was op bezoek bij vrienden. Letterlijk ziek van heimwee. Ik wist niet dat dat zo erg kon zijn. Gelukkig nu geen last. Ik denk mede door mijn grappige huisgenote. (thanks Isabel!).
Als je nu zou vragen wat ik ga missen en wat ik niet ga missen;
WEL; de mensen, nieuwe vrienden, de SEH in Camden, Isabel
NIET; het naar chloor smakende water, de afstand naar het strand, de te hete vochtige zomerse dagen, de koffie
Als je vraagt wat ik nu geleerd heb, dan zou ik een boek moeten schrijven......(dat doet Dinand al). In ieder geval heel veel op diverse gebieden. Ja lekker vaag, ik weet het. Ik heb erg genoten van het feit dat je deel mocht uitmaken van iemands leven voor een korte tijd. Van de Amerikaanse gastvrijheid; prachtig!
Nogmaals iedere lezer bedankt voor het meelezen/meeleven en bedankt voor de reacties. Mocht een van jullie zin hebben om Pennsylvania of New Jersey te bezoeken; ik heb er wat contacten. ;-). Op diverse nivo' s ook nog.
Volgende week begint de studie weer; ik heb er zin in.
Half september begint mijn stage bij de huisarts in .....Elburg. Gaaf he. Maar dan zonder blog.
Bloggen is trouwens leuk en handig voor thuisblijvers en als dagboek.

Groet, Birdy/Gijsbertha



  • 30 Augustus 2015 - 20:44

    Ineke Den Hengst:

    Heej Gijs,

    Succes met afronden en afscheid nemen, goede reis gewenst en alvast: welkom terug!

  • 30 Augustus 2015 - 21:32

    Ria:

    Goede reis terug en welkom thuis! Wat een verhalen, soms wel erg 'technisch', maar altijd interessant.

  • 30 Augustus 2015 - 21:37

    Michael Davidson:

    Translates very well. It was an honor to spend my day with you Birdy. I only wish the day was longer. Safe travels. I look forward to reading your blogs for years to come!

  • 30 Augustus 2015 - 22:27

    Marijke :

    Lieve Birdy, een hele goede terugreis gewenst! We zien er naar uit je weer te begroeten.
    Btw, inmiddels heb ik de ervaring dat je hier ook goodiebags kan krijgen, maar ik denk dat het meer een gêne is voor diegene die het vraagt. 'Daar ben ik niet mee opgegroeid!'
    Kennen ze daar halve porties? Of is het beter om een kwart te vragen? ☺️
    Met Dino gaat het helemaal goed, afgelopen week was hij voornamelijk in en om huis bezig

  • 31 Augustus 2015 - 09:35

    Ilse:

    Hoi Birdie!

    Met veel plezier je verhalen gelezen :)

    Zien we je donderdag ochtend op onze carpool PA plek? :)

    Tot snel!

  • 31 Augustus 2015 - 13:32

    Lily:

    Hi Gijsbertha

    Telt dit nu als stage voor blok 4?
    Ik ben inmiddels al met stage begonnen, ook bij de huisarts.
    groetjes en alvast
    welkom terug

  • 31 Augustus 2015 - 17:25

    Suus & Ciss:

    Hi mama!
    We hebben net samen jouw blog weer zitten lezen, net zoals we elke ochtend in onze vakantie hadden gedaan. We misten het gisteren! Gelukkig vandaag weer dubbel te lezen :)
    We vinden het heel leukdat je er een goede ervaring hebt gehad qua stage! Look forward seeing you and drink a good cup of coffee!!!

    Love you

    Ciss en suus

  • 02 September 2015 - 20:11

    Jitske:

    He wereldreiziger,

    'stiekem' even meegelezen.. Ik hoor je de verhalen vertellen, moet nog steeds om je lachen. Wat ben je toch mooi mens. Fantastisch dat je dit zo mee maken.

    dikke knuffel jits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Weymouth

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 1964
Totaal aantal bezoekers 14632

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: