Dag 3 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Om 09.30 uur had ik een afspraak op de universiteit met Dan Pavlik. Hij deed het introductieprogramma met mij. Ik moest een dvd beluisteren/bekijken waarin de HIPAA law werd uitgelegd. Het duurde 3 kwartier en daarna moest ik 10 vragen beantwoorden. Omdat het zo vers voorin mijn geheugen zat, kon ik het vlot reproduceren. Als je deze test niet maakt, mag je niet aan de slag als stagiaire. Het was overigens een informatieve dvd. Het maakte mij in ieder geval duidelijk waar de grote hoeveelheid regels en regeltjes vandaan kwamen. De HIPAA wet is van kracht gegaan in 1996 en ieder jaar komen er weer aanpassingen. Het draait om veiligheid en privacy op gezondheidszorggebied. Je kunt daarbij denken aan patienten, patientengegevens en wat je daar wel of niet mee mag doen en wie dat wel of niet mag. Het gaat ook over het niet verliezen van je ziektekostenverzekering als je van baan verandert. Dingen die voor ons Nederlanders heel vanzelfsprekend zijn.
N.a.v. de test had ik een gesprek met Dan over de verschillen in onze systemen. Op zich zijn velen voorstander van de Obamacare, maar hebben wel twijfels over de haalbaarheid. Er zal altijd een groep zijn die niet meewerkt aan het nieuwe systeem, zeggen ze. Het lijkt erop dat ik tussen de democraten zit overigens. De decaan (Jann Finn) vertelde dat er sommige republikeinen waren die niet achter het idee stonden dat gezondheidszorg een recht van de mens was. Hun achterliggende motivatie is dat ze niet willen dat de overheid zich al te veel met hun priveleven bemoeit.
Het aparte is dat een ziektekostenverzekering in Nederland niet eens meer een vraag is, maar een vanzelfsprekendheid. In mijn vrijwilligerswerk als schuldhulpmaatje is dat een van de eerste dingen die geregeld moet worden, anders kunnen mensen niet eens de volgende stap maken in het proces van schuldvrij worden.
De mensen die ik ontmoet, zijn overigens supervriendelijk over het algemeen en maken wat mij betreft een minder haastige indruk dan in Nederland. Vanmiddag toch maar een Amerikaans telefoonnummer gekocht voor de maand augustus. Niet iedereen appt hier nl. Ze hebben free texting, dus ze sms-en wat af.
Een assistente van de decaan heeft me meegenomen naar een mall en later naar de wallmart. Indrukwekkend moet ik zeggen, komende uit Doornspijk waar ze 1 supermarkt, 1 bloemenwinkel, 1 drankwinkel en een slager hebben.....
Morgen om 6.51 met de trein richting Camden waar het ziekenhuis staat. Het s een andere staat aan de andere kant van de rivier de Delaware. Een uur met de trein. ;-) Eerst nog 20 minuten lopen naar het treinstation.
Het is overigens erg warm hier; 35-36 graden.
Wel overal airco!

  • 04 Augustus 2015 - 18:23

    Suus:

    Ja hoor, ook daar ben je al weer de uitmuntende studenten;) lekker bezig mam! En gaaf dat je wallmart hebt gezien, hield je het lang vol met al die prikkels? (Lijkt mij..) liefs !!

  • 04 Augustus 2015 - 18:23

    Suus:

    Ps. Well done with the hash tags

  • 04 Augustus 2015 - 18:55

    Margreeth Oudshoorn:

    Dag Gijsbertha,

    Het reizen met de trein is nog altijd beter dan vliegen naar je werk hé. Heel veel plezier morgen op je eerste werkdag.

  • 04 Augustus 2015 - 23:25

    Dinand Reiling:

    Dag stoere Gijsbertha. Hopelijk ben je de eerste dag op tijd op je werk. Maar dat zal wel omdat je niet de kippen, katten en schapen hoeft te voeten en je houdt helemaal tijd over omdat je je man niet uit bed hoeft te trekken! Groeten, Dinand

  • 05 Augustus 2015 - 00:00

    Liesbeth Veldhoen:

    Hey Gijsbertha! Wat n supercool avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 14713

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: