Dag 7 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Vrijdag vandaag en uitgeslapen tot 09.00 uur. Wat een heerlijkheid. Mijn huisgenote moest om 07.00 uur op het werk zijn, dus het appartement was voor mij alleen. Na het ontbijt een oude Metro doorgelezen om zaken te vergelijken en om te kijken waar men hier mee bezig is. Je kunt je inschrijven voor alle soorten onderzoeken bij verschillende onderzoeksburo' s. Heb je ADHD, diabetes, obesitas, depressies etc; join in!
Om 11.15 had ik een afspraak met de decaan ivm mijn verzekering. Het bleek onmogelijk om een Engelse vertaling van mijn eigen reisverzekering te krijgen. Dat kun je toch niet menen, denk ik dan. Maar goed; insurance is an issue hier dus vort met de geit. Ik wil geen problemen en zij ook niet.
We hebben nog een poos zitten kletsen tussen de verhuisdozen. Het internationale kantoor van de universiteit gaat verhuizen dit weekend naar een ander gebouw. Jann is een dame van 55 jaar oud en oogt typisch Amerikaans. Ze gaat me meenemen naar haar zus die verpleegkundige is geweest. Ze wil me de botanische tuinen laten zien. Lijkt me leuk. Vanochtend wat huishouden gedaan; zo' n typisch Amerikaanse stofzuiger gebruikt. De was wordt hier in gezamenlijke wasmachines gedaan. Nou ja, moet je zelf doen dus. In de wasruimte kwam ik een dame tegen en natuurlijk wil iedereen weten waar je vandaan komt en wat je hier doet. Zij deed werk bij een companionship company; papierwerk en taxiwerk voor oudere mensen. Dat gaf natuurlijk meteen een band! Ze woont dus ook in het appartementencomplex. Het blijkt dat de universiteit 6 appartementen heeft in het complex. Vanochtend dacht ik nl. toen ik een ongeveer 80 jarige man uit het gebouw zag lopen; goh, dat is echt een oude student. Niet dus.
s' Middags kwam een oververmoeide huisgenote thuis en ik ben naar een dorp verder op gelopen voor een supermarkt. Het is 35 graden overdag en het is een vochtige warmte; begrijpelijk dat mensen snel hun huizen ingaan of de winkels in; overal airco. Ik zie bijna geen kinderen op straat. Wat dat betreft is het saai hier. Ook geen katten of honden. Wel veel mussen en eekhoorns. Het leven is wel duur hier; een pond gehakt (ground beef) is 7 dollar en de dollar is meer waard dan de euro op dit moment. 750 gram kip voor 10 euro. Je zou geen vlees meer eten. Iemand uit Nederland vroeg naar het gewicht van de Amerikanen. Ik heb in de buurt weinig obesitas gezien. In het ziekenhuis wel; echte morbide obesitas. 250 kg is daar dagelijks te zien. De stoelen zijn zo breed dat je er met zijn tweeën in kan zitten.
Vandaag mijzelf getrakteerd op een lunch in een heuse diner. Is om de hoek, dus gemakkelijk. Het eten was heerlijk; salade van een super uitgebreide saladebar en franse uiensoep. En eindelijk, eindelijk een goede kop koffie. Dat kunnen ze dus echt niet; koffie zetten. ja, Starbucks misschien, maar die heb ik nog niet gezien. Op de ER hebben ze 3 soorten; vies, viezer en echt smerig. Dat zeggen ze over hun eigen koffie! De bediening was erg leuk. Weer twee nationaliteiten ontmoet; een Peruaanse man en een Libanese vrouw. Ik geloof dat ik net als Maxima over de Nederlanders zei over de Amerikanen ga zeggen: de Amerikaan bestaat niet.
Nog even proberen wat foto' s te plaatsen en dan slapen.
Ik was erg moe gisteren, maar ben toch al weer bijgetankt. Als ik morgen moest werken zou ik dat niet erg vinden.
En even over EPIC, Dinand; ze kennen het, maar nog niet iedereen werkt er mee. Het schijnt wel echt intelligent gekoppeld te kunnen worden aan alles. Misschien zelfs aan Cura (systeem in de Zorggroep wat geweldig werkt..niet dus).
Morgen hoop ik naar Philadelphia te gaan als toerist. Met de trein. Het blijkt dat het station waar ik moeite heb met het overzicht houden, het moeilijkste station van deze staat is....Heb ik weer.

  • 08 Augustus 2015 - 18:41

    Anja:

    Wat leuk ! Gijsbertha om je avonturen in de States te volgen.

  • 10 Augustus 2015 - 02:10

    Dinand :

    Hi, volgens internet is 1 dollar 0,91 eurocent waard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 14710

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: