Dag 8 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Mijn 2e vrije dag achter elkaar. Eigenlijk wil ik wel werken/stagelopen. Maar naar Philadelphia gaan met je huisgenoot is ook leuk. Vanmorgen even met Dinand via Viber gesproken. Duidelijke en heldere ontvangst aan beide kanten (en dat in Doornspijk..).
Het blijkt lastig om tijd te vinden om met elkaar te bellen ivm het tijdverschil en de verschillende activiteiten. Appen gaat makkelijk en kan zo tussendoor even.
Vanmorgen zijn we met de trein naar Philadelphia centrum vertrokken. Beiden weer geen idee wat waar is, maar ons Engels brengt ons waar we willen zijn. Als echte toeristen hebben we de hop on hop off bus genomen. Je komt overal langs en kunt bekijken wat je wilt. Het is een indrukwekkende stad met hoge skyscrapers. De toeristenbusgidsen vertellen veel over de historie van de stad. Ook veel grappige details. Als je vroeger geen verzekeringsplak op je gevel had, dan kwam de brandweer niet blussen...En dat de Philadelphia Eagles alleen maar winnen als er een bepaald hoog gebouw weer afgebouwd is; voor de rest zou er een vloek op rusten van Meneer Penn. Ze winnen niet vaak, dat is een feit. Wat typisch Amerikaans eten naar binnen gewerkt; een sandwich corned beef met coleslaw en kaas. Heerlijk en de rest van de dag gevuld. We hadden al snel last van toeristenvermoeidheid veroorzaakt door een overdaad aan (prachtige) prikkels. Nog geen wijn gehad deze week, dus leuk idee; een wijntje op een terras. Ik geloofde mijn oren niet toen k 6 dollar 50 neer moest tellen voor een plastic bekertje rode wijn! En als je nu vraagt; was het lekker...nou niet om over naar huis te schrijven (wat ik dus nu wel doe ;-). Het leven is echt duur in dit gedeelte van de States. In september of oktober komt de paus naar Philly en er worden nu al T-shirts daarvan verkocht en mokken en tegels etc. Veel inwoners van Philadelphia verhuren hun huis aan mensen die dan in de stad willen zijn. Een nacht slapen op de bank bij iemand kost dan al 1000 dollar!!!!! Ze verwachten 2 miljoen extra mensen ivm het bezoek van de paus. Philadelphia schijnt 160000 mensen te hebben die onder de armoede grens leven en dat is daar dan 50 % onder de armoedegrens. 60000 daarvan zijn kinderen. We hebben veel daklozen gezien inderdaad. Een daarvan had ik nog wat gegeven omdat ze daar om vroeg; daarna zei ze dat het niet genoeg was omdat ze kalkoen en eieren wilde hebben.
De stad op zich zag er op de meeste plaatsen erg schoon uit, qua zwerfafval behalve in Chinatown.
Op weg naar huis ontdekte ik dat ik iedere dag door een deel van het centrum van Philadelphia kom....alleen wist ik dat niet. Geweldige reiziger ben ik toch ;-))))
Terug in de trein misten we door ons geklets ons station en moesten 2 plaatsen terug.
Zie verder de foto' s.
Morgen naar de kerk en verder weinig op het programma. W.s. geen verslag. Maandag a.s werk ik van 10-22 en zal dan w.s pas de volgende dag schrijven.


  • 10 Augustus 2015 - 15:20

    Irene:

    Wow Gijsbertha wat kan jij goed schrijven! Ik heb alle dagen ik een keer gelezen! Wat een prachtige ervaring zeg! Nou ik ben opgegroeid zonder trein...en ik denk de meeste Amerikanen die niet in een grote stad wonen...ja er waren wel treinen maar niet om mee naar je werk of school te gaan. Meer voor vracht ed
    Wat ben je super slim dat je ook in het engels gelijk alles zo aanpakt ! Ik ben trots op je!
    Ja in Amerika ben je of Democratic of Republican en bij mij in de familie loopt het vuur tussen die twee aardig op!! Ik vind het VERSCHRIKKELIJK! :o
    Ik hoop dat je nog de Amish kan bezoeken! Je weet wel wij gaan er nog een keer een maandje samen terug trekken;) Back to the Basics!!
    Walmarkt is gaaf. ..
    Ja wat een contrast arm en rijk en heb je al bejaarden zien werken ? Post verzorgen en bij Mc Donalds vegen etc..Harde leven in the States..
    Nou Je bent een goede Dokter!!!
    Love you
    Irene

  • 11 Augustus 2015 - 17:49

    Pieter:

    In ons 'rustige' ZNWV je reisverslagen gelezen: never a dull moment. Een krukje en een MRSA schort is toch iets anders als een 'dubbelzits'stoel en overal MRSA behalve in de steriel disposables. Veel 'leerplezier'. Bij terugkomst regelen we een glaasje wijn in kristalglas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 14717

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: