Dag 16 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Vandaag naar de kerk en daarna naar Linda en Bill Erat. De dominee is op vakantie naar zijn Heimat en de assistent dominee (een soort PA hi hihi) doet nu de dienst. Bill blijkt de pastor te zijn en doet ook een gedeelte van de dienst.
Ze hebben gisteren een event gehad voor de daklozen van Philadelphia. Maaltijden uitdelen. Het was erg druk geweest; veel aanloop.
Gisteren trouwens toen ik naar Atlantic City reed met de trein kwam ik door Noord Philadelphia en dat is ook een deel wat ontzettend arm is. Kapotte huizen, terreinen waar het leek of Katrina rondgeraasd had, lege fabrieken en alles "opgeleukt" met graffiti en dan van de enge soort. In zo' n gebied staat ook Our Lady of Lourdes, het zkh.
15 km verderop ligt dan een plaatsje genaamd Kersenheuvel en dat ziet er zo netjes en keurig uit, zo steriel dat dat weer nep lijkt.
s' Middags bij Bill en Linda gebarbecued. We waren met zijn 15en. Het was gelijk een afscheidsetentje voor 3 Duitse tieners die een jaar vrijwilligerswerk hadden gedaan; ook in o.a. Camden. Engelse les geven aan Spaanstalige kinderen bijv. Onze gastvrouw schaamde zich er voor dat daar buitenlandse vrijwilligers voor moesten komen. Het geeft wel te denken, maar zo heeft ieder land zijn bizarrigheden.
Linda bleek ook een verpleegkundige te zijn geweest, dus dat was gezellig beppen. Bill en Linda hebben veel gereisd en zijn ook ooit eens in Nederland geweest. Iedereen die ik spreek en in Nederland is geweest en dat zijn er best wat, is helemaal wild van Amsterdam. Ik moet er toch nog maar eens gauw heen dan, alleen niet om een visum aan te vragen ;-(
Linda had gezegd dat ze niet zo' n geweldig huisvrouw was en dat zei ze nog een keer voordat we binnenstapten in hun huis. Het is gewoon een huis met veel spullen verzameld in de 30 jaar dat ze daar woonden. Ze houdt veel van prullaria en verzamelt van alles. Zo' n huis waar je uren naar alles kunt kijken. Sommige mensen worden daar gek van, maar ik vind het wel wat hebben. Het was trouwens een typisch Amerikaans huis qua indeling van kamers; geweldig. Voordat ik naar huis ging, liet ze me het hele huis zien. Ik voelde me vereerd. Deze mensen zijn heel sociaal bezig en hebben geen tijd om met een bepaalde Nederlandse precisie hun huis bij te houden. Ik moest wel denken aan Nina onze dochter die me nu al gevraagd heeft om de zolder en de garage op tijd opgeruimd te hebben, voordat ik dat zelf niet meer zou kunnen. Zij gooit alles weg als ze het moet doen. Groot gelijk heb je ,kind!
Nou, op tijd naar bed. Morgen weer vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 14707

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: