Dag 23 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Vandaag een afspraak met de decaan en haar man. We gaan brunchen en wandelen.
Om 10.00 uur ben ik opgehaald en gingen we naar het Fairmount park een aantal plaatsen verderop.
Het is een enorm park waar mensen komen om te hardlopen, fietsen, paardrijden. Er zijn diverse eetgelegenheden in heel oude gebouwen. We gingen voor een brunch naar een van die inn' s. Erg lekker en gezellig. Jann is getrouwd met Vince Finn uit Engeland. Ik krijg het idee dat er veel Amerikanen met buitenlanders zijn getrouwd in de universiteits wereld. Vince wist veel over de omgeving wat erg interessant was. We hebben uitgebreid gepraat over het vluchtelingenprobleem in heel de wereld, maar het helaas niet opgelost. Dan maar gewoon voor ze blijven zorgen als ze komen, dan doe je nog wat als land.
Nav mijn verhaal over de rechter die gisteren bij de kapper binnenkwam en gekozen wilde worden, werd Vince helemaal wild. Dat was toch wel zo' n belachelijk systeem; dat moest verboden worden. Het lijkt mij ook vreemd dat je een rechter kiest; moet iemand niet gewoon zoveel kennis en wijsheid hebben dat hij daar geschikt voor is?
Vince begreep niet dat er mensen in de wereld waren die Amerika als voorbeeld namen voor wat dan ook. Hij zei letterlijk dat er niets was dat de moeite waard was om na te doen. Hij keek juist naar Europa hoe die de zaken regelden. Nou.....we doen dingen soms leuk in Europa, maar heel veel toch ook niet!
Ik ontmoet trouwens alleen maar democraten, geloof ik. Misschien de nieuwe week nog ergens een republikein vinden ;-)
We zijn ook nog in Chestnut geweest, het drop dat de meest noordwestelijke grens van Philadelphia schijnt te zijn. Een leuk "dorpje" vonden Jann en Vince het. Het was net zo groot als Harderwijk. Ik weet niet of ik Doornspijk nog een dorp wil noemen na deze reis..... Dat is gewoon een stipje op de kaart. Maar wel een heel mooi stipje!
De kinderen van Jann en Vince waren nu bezig met de graduate studie. Ik vroeg hoe vaak ze hun kinderen zagen als ze eenmaal de deur uit waren. Jann vertelde dat hun dochter in North Carolina naar college was geweest (17-21 jaar) en dat dat 12 uur rijden was met de auto....Vliegen was sneller, maar erg duur. Dan zie je je kinderen niet vaak denk ik. Lijkt me niets aan. Er wacht weer een drukke week.

  • 24 Augustus 2015 - 07:30

    Petra:



    Wat gaaf om jouw belevenissen te mogen meebeleven op deze manier! Het lijkt me wel een heel intensieve tijd. Ik kijk ernaar uit je weer te zien.

  • 24 Augustus 2015 - 11:06

    Amanda:

    Geniet van alles deze week!

  • 24 Augustus 2015 - 11:29

    Marian:

    Heerlijk die verhalen van jou en een hele fijne week toegewenst!

  • 24 Augustus 2015 - 11:59

    Lily:

    Hoi Gijsbertha

    Dat park ziet er best sprookjesachtig uit.
    Fijne tijd nog

  • 24 Augustus 2015 - 13:45

    Willem:

    Hoi Gijs, Wat een geweldige verhalen van je.. ik blijf je volgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14706

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: