Dag 24 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Glenside, Verenigde Staten van Gijsbertha Reiling-van de Kemp - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Gijsbertha

Blijf op de hoogte en volg Gijsbertha

25 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Glenside

Vandaag een rustig dagje. Begonnen met snel een patient zien op de SEH (ja dat kan ik ook; snel een patient zien); wie had dat gedacht) en toen naar de radiologe Marina Liem. Met haar heb ik alle foto's van de vorige dag vanaf 15.00 uur bekeken. Dat waren er heel wat, moet ik zeggen. Veel thoraxfoto's, veel knie en voeten foto' s. Tussendoor mammografieën beoordelen op meestal calcificaties. Ook veel telefoontjes tussendoor of de lijnen in de jugularis of subclavia goed zaten. Sommige lijnen moesten een paar cm teruggetrokken worden omdat ze te dicht bij het hart zaten en de boel konden ontregelen.

Marina heeft een nicht in Nederland die radiation oncologist is. Het ziekenhuis of de plaats wist ze helaas niet. Marina is van Indonesiche afkomst (echt waar, je hebt geen echte Amerikanen hier geloof ik) en miste de saucijzenbroodjes die haar oma altijd maakte. Ze associeerde die met Nederland.
Het viel me mee wat ik er tussendoor van bakte.(nee, dit gaat weer over foto's beoordelen ;-)) Marina kon het echt heel snel, maar deed 5 dagen per week van 08.00-17.00 uur niets anders; mijn complimenten voor deze professional. Aan het eind van de dag had ze zeer vermoeide ogen, vertelde ze. Goh....

Op de SEH afscheid genomen van Bridget, een PAstudente ook van de Arcadia universiteit. Zij had haar rotation er ook op zitten en had vrijdag 3 tentamens.
Daarna terug naar de SEH en op patienten jacht. Een obese dame van 30 met een astma aanval en hypertensie. Een meisje van 4 met een snee in haar vinger omdat ze mama ging helpen met watermeloen snijden. Een jongen van 6 die van de trap gevallen was en nu zijn schouder op 2 plaatsen gebroken had; geen kindermishandeling gelukkig. Een dame van 64 met een onverklaarbaar gezwollen voorvoet met veel pijn.

En toen was het al weer tijd om te gaan. Een verzamelformulier voor wat KPB' s in laten vullen en ....yes, allemaal topscores. Klinkt opschepperig, maar het is wel eens leuk om te lezen dat je heel veel dingen goed hebt gedaan.

Verder leuk samengewerkt met een 4e jaars student medicijnen, een Russische vluchteling. We hebben dezelfde mening over Poetin...
De koffie was op op de afdeling......aan Paul de voorraadbeheerder gevraagd en het zou vandaag binnenkomen. Het kwam echter niet en hij heeft toen een van zijn goed verstopte cupjes aan me gegeven. Zo lief en zo fijn voor me om wakker te blijven. Ik begrijp niet hoe zo' n radiologe wakker blijft. Ze zit de hele dag in het donker.

Terug naar een leeg appartement; Isabel is terug naar Spanje. Vanmorgen om 06.00 uur afscheid genomen. Het arme kind; de liefde van je leven achterlaten.... Brrrr.

Morgen naar de ambulance/brandweerdienst in Bethayers. Ik hoop voor mezelf (niet voor betrokkenen, hoor) dat we een paar uitrukken/ritten krijgen.
Geen nieuwe foto's vandaag helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glenside

Gijsbertha

Een tijdelijk blog om iedereen die belangstelling heeft, een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee in Amerika. Een maand stage lopen voor mijn P.A. opleiding op een SEH in New Jersey. Ik ging toch naar Pennsylvania?? Ja, daar ga ik wonen en werken in een andere staat. Hoe lang dat rijden of reizen is, weet ik ook nog niet. Ik heb er ontzettend veel zin in. Halverwege de visumaanvraagprocedure heb ik mij afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde....het leek of ze een ontmoedigingsbeleid aan het voeren waren. Maar, iemand heeft mij verzekerd, als je dit gehad hebt, dan is het in Amerika alleen maar leuk! Een maand weg van alles en iedereen; hoe spannend is dat?!

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 14629

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 02 September 2015

Stage in Pennsylvania

Landen bezocht: